იურიდიულმა კომიტეტმა „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის“ კანონზე ვეტოს დაძლევას მხარი დაუჭირა
რამდენიმე საათიანი განხილვის შემდეგ პრეზიდენტის მოტივირებულ შენიშვნებს „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ“ კანონთან დაკავშირებით იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა მხარი არ დაუჭირა.
„პირველი, კენჭი ეყრება პრეზიდენტის მიერ წარმოდგენილ, დავარქვათ, ე.წ. მოტივირებულ შენიშვნებს. ვინმე ხომ არ არის მომხრე მხარი დაუჭიროს? რა თქმა უნდა, არა. არავინ არ არის მომხრე. ოპოზიციის წარმომადგენლებიც არ არიან, ოპოზიციაც არ უჭერს მხარს, როგორც ჩანს.
კენჭისყრაზე უნდა დავაყენოთ ასევე ის პირვანდელი რედაქცია, რომლითაც ჩვენ მივიღეთ „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ“ კანონი მესამე მოსმენით. ვინ არის მომხრე, რომ დავუჭიროთ მხარი? გმადლობთ, ვეტო დაძლეულია კომიტეტზე. შესაბამისად, ეს საკითხი დასრულებულია“, -განაცხადა კომიტეტის თავმჯდომარე ანრი ოხანაშვილმა.
პრეზიდენტმა პარლამენტს მხოლოდ ერთი პუნქტი შესთავაზა - კანონი გაუქმებულიყო ამოქმედებიდან უმოკლეს ვადაში, მომდევნო დღესვე.
თავად კანონით კი წესრიგდება შემდეგი ძირითადი საკითხები: უცხოური ძალის ინტერესების გამტარებელი ორგანიზაციისა და უცხოური ძალის ცნებების განმარტება; სუბიექტის უცხოური ძალის ინტერესების გამტარებელ ორგანიზაციად რეგისტრაცია და სხვა სათანადო პროცედურული საკითხები; უცხოური ძალის ინტერესების გამტარებელ ორგანიზაციად რეგისტრირებული სუბიექტის მიერ ყოველწლიური საფინანსო დეკლარაციის წარდგენა; კანონპროექტით განსაზღვრულ შესაბამის მოთხოვნათა შეუსრულებლობისთვის ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობის დაკისრება.
კანონპროექტით უცხოური ძალის ინტერესების გამტარებელი ორგანიზაცია არის:
ა) ისეთი არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირი, რომელიც არ არის დაფუძნებული ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ, რომელიც არ არის „სპორტის შესახებ“ კანონით გათვალისწინებული საქართველოს ეროვნული სპორტული ფედერაცია ან „ადამიანის სისხლისა და მისი კომპონენტების ხარისხისა და უსაფრთხოების შესახებ“ კანონით გათვალისწინებული სისხლის დაწესებულება და რომლის მიერ კალენდარული წლის განმავლობაში მიღებული მთლიანი შემოსავლის 20%-ზე მეტის წყარო უცხოური ძალაა;
ბ) „მაუწყებლობის შესახებ“ კანონით გათვალისწინებული ისეთი მაუწყებელი, რომლის მიერ კალენდარული წლის განმავლობაში მიღებული მთლიანი არაკომერციული შემოსავლის 20%-ზე მეტის წყარო უცხოური ძალაა;
გ) ისეთი იურიდიული პირი, რომელიც ერთპიროვნულად ან სხვასთან ერთად ფლობს საქართველოში მოქმედ მასობრივი ინფორმაციის ბეჭდურ საშუალებას და რომლის მიერ კალენდარული წლის განმავლობაში მიღებული მთლიანი არაკომერციული შემოსავლის 20%-ზე მეტის წყარო უცხოური ძალაა;
დ) ისეთი იურიდიული პირი, რომელიც ერთპიროვნულად ან სხვასთან ერთად ფლობს ან/და იყენებს მასობრივი ინფორმაციის საქართველოს სახელმწიფო ენაზე გამავრცელებელი ინტერნეტსაშუალებისთვის განკუთვნილ ინტერნეტდომენს ან/და ინტერნეტჰოსტინგს და რომლის მიერ კალენდარული წლის განმავლობაში მიღებული მთლიანი არაკომერციული შემოსავლის 20%-ზე მეტის წყარო უცხოური ძალაა.
პროექტით უცხოური ძალა არის:ა) უცხო სახელმწიფოს ხელისუფლების სისტემის შემადგენელი სუბიექტი;ბ) ფიზიკური პირი, რომელიც არ არის საქართველოს მოქალაქე;გ) იურიდიული პირი, რომელიც არ არის დაფუძნებული საქართველოს კანონმდებლობის საფუძველზე;დ) ისეთი ორგანიზაციული წარმონაქმნი (მათ შორის, ფონდი, ასოციაცია, კორპორაცია, კავშირი, სხვა სახის ორგანიზაცია) ან პირთა სხვა სახის გაერთიანება, რომელიც დაფუძნებულია უცხო სახელმწიფოს სამართლის ან/და საერთაშორისო სამართლის საფუძველზე.