თეგებით ძიება

თბილისის მეტროს განახლება: რა გველოდება მომავალში?

თბილისის სატრანსპორტო სისტემას დიდი ცვლილებები ელის — თუ ყველაფერი გეგმის მიხედვით წავიდა, დედაქალაქი მეტროს ახალი სადგურებითა და თანამედროვე მატარებლებით შეიმოსება.

„თბილისის სატრანსპორტო კომპანია“ უკვე აქტიურად იწყებს ბაზრის კვლევას ოთხი ახალი მეტროსადგურის დაგეგმარებაზე. ორი მათგანი სრულიად ახალი იქნება და ვარკეთილსა და გლდანს დაუკავშირდება. პროექტის შედეგად მეტროს ხაზები 5,2 კილომეტრით გაიზრდება. მშენებლობის ბიუჯეტი 30 მილიონ დოლარს შეადგენს და მისი განხორციელება 2026-27 წლებში იგეგმება.

მშენებლობის ღირებულება სხვადასხვა ფაქტორზეა დამოკიდებული: სადგურების მდებარეობა, გეოლოგიური პირობები, სიღრმე და ტექნოლოგიური გადაწყვეტილებები ღირებულებაზე დიდ გავლენას ახდენს. მაგალითად, უცხოური გამოცდილებით, ღრმა გვირაბების მშენებლობა შესაძლოა 1 მილიარდ დოლარამდეც კი დაუჯდეს სახელმწიფოს.

თბილისის მეტროს უკვე 59 წელი შეუსრულდა და მასზე დღეში ნახევარი მილიონი მგზავრი გადაადგილდება. მიუხედავად ამისა, ჯერ კიდევ ბევრი პრობლემაა გადასაჭრელი: მოძველებული ვაგონები, შეფერხებები, არასაკმარისი ამოსასვლელები და დაუსრულებელი ადაპტაცია შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებისთვის.

სწორედ ამ გამოწვევების პასუხად იგეგმება არსებული სადგურების მოდერნიზაცია და ვაგონების ეტაპობრივი ჩანაცვლება — 2030 წლამდე უნდა შეძენილ იქნას 22 თანამედროვე მატარებელი, რაც დაახლოებით 205 მილიონი ევრო ჯდება. დაფინანსებაში მერიასთან ერთად აზიის ინფრასტრუქტურის საინვესტიციო ბანკიც მონაწილეობს.

გზა მეტროს განახლებამდე რთული და ხარჯიანია, თუმცა ურბანული ზრდის პირობებში — გარდაუვალი. მთავარია, პროექტები ქაღალდზე არ დარჩეს და დროული განხორციელებით მართლაც ქალაქის სატრანსპორტო პულსი შეასუსტოს.


თეგები


რეკომენდირებულია თქვენთვის

ყველა

აღმოაჩინეთ მეტი Tia-დან

ყველა